Asiakaspalveluchatin tuloksellisuuden mittaamiseen on olemassa erilaisia mittareita. Tällaisia ovat muun muassa:
Vastausaika: Kuinka nopeasti kävijän avaamaan keskusteluun reagoidaan?
Chat-keskusteluiden keskimääräinen kesto: Kuinka pitkiä chat-keskustelut keskimäärin ovat?
Myyntiin tai liidiin johtavien chat-keskusteluiden määrä: Myynnin näkökulmasta on tärkeää tietää, kuinka moni chat-keskusteluista päätyy liidiksi myynnille tai suoraan kaupaksi.
Siirrettyjen tai keskeytettyjen chat-keskusteluiden määrä: Kuinka moni keskusteluista siirretään eteenpäin toiselle asiakaspalvelijalle tai kuinka moni asiakkaista keskeyttää chat-session?
Koska jo näissä mainituissa mittareissa on painotuseroja, asiakaspalveluchatin mittaamisessa on tärkeää määrittää, mitkä ovat sen ensisijaiset tavoitteet yrityksessä.