Referenssit

Lekanen asiakas Telia vuoden 2019 digimenestyjä!

Telia on valittu vuoden 2019 Digimenestyjäksi konsulttiyhtiö Bearing Pointin tutkimuksessa. Erityistä kiitosta sai Telian digitaalinen asiakkuudenhallinta – tässä kategoriassa yhtiö ampaisi Euroopan kärkeen. Lekanen toteuttama …

LUE LISÄÄ »

Kokosimme tähän tyypillisimpiä ratkaisuja erilaisiin verkkomyynnin ja asiakaspalvelunongelmiin.

TOIMIALA

IT / Informaatio teknologia

Yrityksen haaste:

Asiakaspalvelukeskukseen tulevien puhelujen kasvava määrä - paljon kysymyksiä samoista aiheista.

Lekanen ratkaisu:

Ensimmäisessä vaiheessa chat, seuraavassa chatbot.

Lopputulema:

Asiakastyytyväisyys kasvoi ja kustannustehokkuus parani, kun asiakkaat pystyivät hoitamaan osan asioista itsepalveluna.

Lekane_kuulokkeet_700

Ison yrityksen asiakaspalvelukeskukseen tuli valtavasti puheluja, jotka koskivat osittain samoja asioita. Yrityksen verkkosivustolle lisättiin chat, jotta asiakkaita pystyttiin palvelemaan aidosti monikanavaisesti. Lisäksi datan perusteella päätettiin, millaiset asiat voitaisiin automatisoida verkkoasiakaspalvelun chatbotin avulla. Chatbotiin valittiin tietyt aiheet ja kun botti saatiin toimimaan, sitä on jatkokehitetty aiheiden osalta. 

Näin asiakkaat pystyvät tekemään toimenpiteitä itsepalvelulla. Samalla asiakastyytyväisyys parani, kun asiakkaiden ei tarvinnut odottaa sitä, että asiakaspalvelussa vastataan puhelimeen. Myös asiakaspalvelun tehokkuus kasvoi, kun asiakaspalvelija pystyi hoitamaan useamman chat-keskustelun yhden puhelun sijaan. 

Kiinnostuitko siitä, miten voisimme parantaa yhdessä sinun yrityksesi asiakaspalvelua? Lue lisää chat- ja chatbot-ratkaisuista.Tai varaa suoraan aika demoon

TOIMIALA

Sähkömyynti

Yrityksen haaste:

Vähäinen tilausmäärä verkosta hankalan tilausprosessin takia.

Lekanen ratkaisu:

Chat-palvelun käyttöönotto myynnin avuksi.

Lopputulema:

Tilausten määrä kasvoi.

Lekane_tyomies_700

Sähköalan yritys ei saanut tarpeeksi tilauksia verkosta, vaikka he ohjasivat mainonnalla ihmisiä sivustolle. Datan perusteella syyksi paljastui se, että asiakkaan tuli täyttää esitietoja kysyvään lomakkeeseen monta kenttää, ennen kuin yritys pystyi antamaan tarjouksen sähkön hinnasta. Osa asiakkaista jätti lomakkeen täytön kesken, koska ei tiennyt miten vastata esimerkiksi sähkönkulutukseen liittyen.

Avuksi tuli chat, joka pompsahti esiin, jos asiakkaalla kesti tietty aika tarjouspyyntölomakkeen täyttövaiheissa. Yritys tavoitti jopa 30% kävijöistä, jotka lähtivät aiemmin sivuilta ilman ostosta. Heistä lähes puolet teki tilauksen.

Haluaistko parantaa tilausprosessin tehokkuutta avullamme? Lue lisää chat- ja callback-ratkaisuista. Tai varaa suoraan aika sparrauspuheluun. 

TOIMIALA

Autokauppa

Yrityksen haaste:

Myynnin kasvattaminen.

Lekanen ratkaisu:

Call back -palvelu ja analytiikka.

Lopputulema:

Myynti kasvoi 25%.

Lekane_auto_700

Autokaupan sivuilla oli listattuna valtava määrä käytettyjä autoja. Lähtötilanteessa jos asiakas oli kiinnostunut juuri tietystä autosta, tuli hänen soittaa asiakaspalvelukeskukseen, josta hänet ohjattiin eteenpäin.

Autokauppa halusi kasvattaa verkosta tulevien liidien määrää, joten verkkosivustolle asennettiin call back -palvelu. Palvelun myötä tietystä vaihtoautoista kiinnostunut verkkovierailija pystyi jättämään numeronsa sivustolla juuri tästä autosta tietävälle, vapaana olevalle myyjälle. Myyjä soitti takaisin asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.

Call backin käyttöönoton jälkeen myynti kasvoi neljänneksellä. Lisäksi myyjät olivat tyytyväisempiä, kun he saivat liidit suoraan itselleen. Myös myyntijohto pystyi seuraamaan liidien hoitamista entistä tarkemmin.

Haluaisitko verkkopalvelustasi irti enemmän euroja ja/tai liidejä? Lue lisää chatin, -botin ja callbackin mahdollisuuksista.Tai varaa suoraan aika esittelyyn

Lisää asiakastarinoita

Kamux Lekanen asiakas

Kamux ja myynnin kasvattaminen chatilla

Asiakkaamme Kamux on hyödyntää asiakaspalveluchat-ratkaisuamme käytettyjen autojen kaupassa. Kauppalehti uutisoi 20.3. että Kamuxin chat-palvelun kautta asiointi on yli kaksinkertaistunut vuoden aikana. Vuositasolla tämä tekee noin

LUE LISÄÄ »

Levi – erinomaista asiakaspalvelua

Levi on yksi suosituimmista lomakohteista Pohjois-Suomessa. Majoituspaikkoja löytyy yli kaksikymmentä tuhatta. Levi on tunnettu erinomaisesta asiakaspalvelusta ja paikallisten yrittäjien asiakaspalveluasenteesta. Loman suunnittelu alkaa poikkeuksetta nykyään netistä.

LUE LISÄÄ »
Scroll to Top